Használt motor: Keeway

2017.05.24

Egyik ismerősöm, (hívjuk Petinek) hívott fel ami nap hogy vett egy choppert, és szeretné hogy megnézzem. Halottam a hangjában a büszkeséget, így én is kíváncsian vártam hogy megpillanhassam. Emlékszem többször szóba jött már nála a motorvásárlás, és úgy néz ki most nyélbe is ütötte. Nem egy nagy motorosról lévén szó, tudtam hogy nagyjából milyen kategóriák és típusok jöhetnek neki szóba, így tudtam mire számíthatok. Kora délutáni órákban érkeztem meg hozzá, szerencsére derült idő volt, így a ragyogó napsütésben tudtam megcsodálni. Az első pillanatnál feltűnt és kezdtem gyanakodni, hogy nem azt fogom látni amit vártam. A motor egy keeway 250-es volt.  Magával a márkával nincs semmi bajom. A Qianjiang Keeway Európa Zrt., mint a KEEWAY védjegy bejegyzett tulajdonosa, a kínai Qianjiang Motor (H.K.) Limited tulajdonában álló európai központként tevékenykedő cég szentendrei telephellyel. A KEEWAY rendszeres résztvevője világszerte a motorkerékpár-kiállításoknak, mint például EICMA (Milánó, Olaszország), INTERMOT (Köln, Németország), valamint a PARIS INTERNATIONAL MOTOR SHOW (Párizs, Franciaország). Sajnos viszont a motor előző gazdája hanyagolta a motor karbantartását, ami szinte azonnal szembetűnő volt.

A teleszkóp porvédője aligha nevezhető alkalmasnak arra hogy ellássa a feladatát. 

A teleszkóp porvédőket, egyuttal akkor már a szimeringeket és az olajat is cserélni kell. A motorban nincs olajszűrő ezért a szűrős társaihoz képest sűrübben kell cserélni és figyelni kell hogy, a megfelelő minőségű kenőanyag kerüljön bele. Az olajcserekor a motorból korom fekete olaj csurgadozott ki, a mennyiségből is következtethető volt hogy nem volt megfelelő a szint. Itt már láttam Peti arcán hogy a lelkesedése kezd alább hagyni, én pedig csak tovább soroltam az észrevételeket. Sajnos szembetűnő volt a motor oldalsó deknijénél a króm lepattogzása. Itt látszik hogy sajnos a minőség nem megfelelő, és a gyártásnál az olcsó előállításra törekedtek. A kormánykapcsolók műanyag házai kifakultak, ugyan az a helyzet az irányjelzők búráival és házával is. Ennek ellenére a fényezés szép, nincs kifakulva. A hátsó csillapító keménysége állítható, bár sajnos a rozsda itt is felütötte már a fejét. A motoron az egyik kipufogó leömlője csak díszként funkcionál, a valódi kipufogó cső a váz közepén húzódik, majd alul csatlakozik a dobba.

A sebváltókar gömbfej porvédőjének csak a hűlt helyét találtam. 

A gumi alkatrészet többsége meglehetősen elöregedett, és repedezett. A porvédők többsége hiányzik. A sebváltókaron érezhető már a holtjáték, ami megnehezíti a váltást. A karburátor is leszerelésre került, meglepő módon szép állapotban volt, az úszóházban sem voltak lerakódások, azért egy alapos tisztítás után került csak vissza. További pozitívuma volt hogy a motorja "pöccre" indul, menet közben a V2 motor nyomatékosan, élvezetően húz, és a hangjából sem lehet rendellenességeket hallani. A 80km/h az utazó sebessége, de a 120-at is ki lehet belőle préselni, bár itt már tapasztalhatóan nem érzi jól magát. Hosszabb távon viszont kényelmetlen, a rossz utakon szinte pattog az úton. Városi közlekedésre a legideálisabb. Ez a motor azt hozza amit egy 250 köbcentis "choppertől" elvár az ember.

Sajnos a rozsda is megkezdte már a munkát.

A használt motor piacon 300.000 körül mennek ezek a típusok. Összességében ennyi pénzért nem is rossz. Ez egy más kategória, de ezzel tisztában van az aki megveszi. Petinek viszont nem keveset kell rá költeni, bár tény hogy motorikusan rendben van a motor, viszont azon kívűl jó pár dolog van ami felújítást igényel. Persze az esztétika is egy más dolog, akit nem zavar az úgy sem foglalkozik vele, bár véleményem szerint minden motor megérdemli a törődést. Ezen sajnos ezt elhanyagolták, ami meg is látszik rajta. Használt motor vásárlásról szóló cikkekkel tele van az internet, ezért mindenképpen érdemes a vásárlás előtt tájékozódni. A lényeg hogy hideg fejjel döntsünk, beszélgessünk az eladóval, az is nagyon sokat számít hogy milyen a környezet. Ha nincs még igazi motoros rutinunk, akkor kérjük tapasztaltabb barátunkat, aki függetlenül a mi vágyainktól, képes jobban figyelni a részletekre. Óvatosan a szerelemmel, mert az bizony rosszul befolyásolhatja a vásárlást. 

© 2016 Motosoul. Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el