GS 750

Mindenki aki egy régi motor felújítására, vagy átalakítására veszi a fejét, készűljön fel rá hogy rengetek kitartás kell hozzá. Semmi se fog úgy sikerülni ahogy előre eltervezte, valószínűleg az előre kalkulált összeg háromszorosát rá fogja költeni. Ha valaki megkérdezné tőlem hogy még egyszer belevágnék-e valószínűleg igent mondanék, de sokszor voltam azon a határon hogy feladjam. És majdnem a párkapcsolatom is ráment. Lényegében egy használhatatlan roncsot sikerült életre keltenem, rengeted munkaórával és pénz ráfordítással. Mikor megvettem a motort, kipufogó nem volt rajta, vezetékek kihúzva, egyszóval ramaty állapotban volt. Amikor hazafelé tartottam a motor megvételét követően. Már tervezgettem hogy egy hét múlva már menni akarok vele. Erre visszagondolva nagyon mosolygok az akkori naív énemen. Tehát első körben a terv az volt hogy a motort keltem életre.

Annyira szedtem szét a motort hogy a blokkhoz lazán hozzáférjek. Természetesen a meglepetések itt kezdődtek, mert a motor sokkal roszabb állapotban volt mint gondoltam. A karburátor sort felujítottam, új tömítéseket és fúvókákat raktam bele. Az alkatrészek beszerzése külön kihívás volt egy 1978-as motorhoz. Hengerfej leszerelés felújítás, hengersor leszerelés, hónolás. Hogy a motor visszanyerje eredeti fényét a motorblokk egységek szemcseszórva lettek. A csemcseszórásnál a generátor deknin újabb meglepetés ért. A dekni meg volt repedve, és fémragasztóval volt javítva. Ezt a visszaszerelés előtt rendesen ki lett javítva, javítás után a repedés nyomai láthatatlanok lettek.  A karburátorok sportlészűrőket kaptak. A motorblokkra felkerült az olajnyomásmérő és az olajhőfok mérő. 

A motor többi része daradjaira lett szedve, a váz a felnik a lengővilla, és egyéb alkatrészek a homokszórás után porszórással fekete színt kaptak. A két hátsó teleszkóp menthetetlen volt, így majdnem egy havi fizetésemből kerültek rá új, rugos tagok. A kerekekre új Michlein gumit kerültek. Mondanom se kell a kerék és kormánycsapágyak cseréjét. A motor elektromos rendszere káosz volt így a komplett újra vezetékezés melett döntöttem. A gyári műszer helyett, egy darab kilóméterórát kapott. Az új kormány, kezelőszervek, fék-kuplunkar, főfékhenger, fém fékcsövek, ledes irányjelzők is felkerültek. A hátsó főfék- és fékmunkahenger maradt a gyári, csak fel lett újítva, úgyszintén az első fékmunkahengerek. Egyedi cafe racer ülést és fényezést kapott. Egy Gs 1000-es kipufogóját örükölte, ami bandázzsal lett betekerve. Az első teleszkóp szár maradt a régi. Sajnos az első teleszkópoknál a krómszárat is megkapta felületi rozsda, de szerencsémre azon a részen ahol fontos a felület egyenletessége, tehát ahol a szimmering tömít ép volt a felület. Így a megfelelő felületkezelés után új szimmering és porvédővel került összeszerelésre. Nekem külön tetszett a króm szár patináns kinézete. Egyedi alu lábtatókat esztergáltam a motorra. Az ülést úgy csináltam meg hogy cserélhető legyen rajta egy kétszemélyes ülés, ha éppen utassal megyek, vagy túrázni indulok.

Most ahogy ezeket így leírtam nem is tűnik vészesnek, de ez körülbelül egy év kemény munkája volt, köszönhetően hogy itt még csak a munka melett, szabadidőmben tudtam a motorral foglalkozni. Rengeteg zsákutcába futottam a munka közben, és nagyon sok akadályba ütköztem. Persze ez várható egy ilyen idős motornál. Talán a legnagyobb gondot az alkatrészek hiánya, és beszerzése jelentette. Volt hogy heteket vártam egy alkatrészre és mikor megjött derült ki hogy nem jót küldtek. Ilyenkor lehetett telefonálgatni e-mailozgatni. Nehezítette a helyzetet ha mondjuk az alkatrész amerikából jött és vámot is raktak a csomagra. Elég kellemetlen dolog. 

Az első indítás

A motor építés közben, új embereket ismertem meg, akik sokszor önzetlenűl szívesen segítettek nekem. Sajnos az életben semmi sem egyszerű. De ha az ember kitartó, és nem adja fel a céljait, a végén látni fogja az eredményt.  

És végül egy videó, amiben az egész felújítás megtekinthető képekben.

© 2016 Motosoul. Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el