CBF 600

Mivel viszonylag egy fiatal motorról lévén szó. Nagy átalakításokat nem akartam rajta eszközölni. Úgy gondoltam egykét kiegészítő és tuning elég lesz ahhoz hogy egy egyedi megjelenésű motort kapjak. Ismertem a motor előéletét így tudtam hogy műszakilag rendben van. Ennek ellenére amikor hozzámkerült minden szükséges karbantartást elvégeztem. Szűrőcseréket, teleszkóp villa olaj csere és szimering plussz porvédő. Gyertyákat és fagyállót cseréltem, betétek rendben voltak, de a fékfolyadékot leengedtem. A motorblokk hibátlannak tűnt, azért egy szelephézag ellenőrzést, és karburátor szinkront megejtettem rajta. A szinkron rendben volt, a 2. hengernél tért ki egy picit a mutató, de fordulaton az is beált, úgyhogy csak minimális korrigációt igényelt.

Szerettem volna egy kis retro stílust kölcsönözni a motornak, de semmiképpen nem szerettem volna a ló túloldalára esni. Legyen stílusos, de maradjon meg eredetinek. Előszőr is a túrakormányt cseréltem le alacsonyabbra, melyre HIGHSIDER Victory kormányvég tükör került. A kormány végére egyedi esztergált kormányvésúlyt raktam. A műszerfal számlapja, a gyári feketéről, a Lengyel Venoxy fehér számlapjára lett lecserélve. Az ülés egyedileg át lett szivacsozva, és stílusos retro huzat került rá. Köszönet mégegyszer a Somoto kárpitnak.

A gumik már meglehetősen kopottak voltak így cserélni kelett őket. Dunlop mutant gumik kerültek rá, ami utólag is nagyon jó döntésnek bizonyult. Nagyon jól tapad a kanyarokban, az esős szakaszokon se volt vele probléma. A gyári kipufogó le lett cseréve egy szolíd kinézetű és hangzású dobra. Sokat gondolkdtam, a szivar formájú kipufogón, de végül ez melett döntöttem. Hosszú turákon azért már zavaró lehet, de a szűkítővel teljesen renben van.
Egykét apró kiegészítőnek és változtatásnak köszönhetően egy egyedi kinézetű motort kaptam, mégis megőrizve a motor gyári sport-túra formályát. Több szerintem nem is kell erre a motorra. Sokaktól halottam hogy ez a típus unalmas, és nem nyújt semmi pluszt. Egy totalbike-os cikkből idézve, "abból a szempontból unalmas, hogy szervizbe csak az olajcsere miatt kell hordani"